HTML

Turák Két Keréken

Kerékpártúrák, leírások, kicsiknek, nagyoknak.

Linkblog

Feedek

Szentendre - Sikárosi-rét (Lajosforrás)

2007.04.09. 22:50 Hexce

Táv: 11,6 km
Szintemelkedés: 360m
Típus: burkolt út
Térkép

Ez egy rövid kis bevezető túra. Érdemes azoknak megcsinálni akik ódzkodnak a hegyeken való kerékpározástól. Ezzel a túrával megnőhet az önbizalmuk, és később hosszabb távokra is vállalkozhatnak. Ez az útvonal továbbá a kezdő szakasza több a Pilis Visegrádi-hegységben haladó túrának.

Túrát feltételezve, hogy már Szentendrét is kerékpárral közelítettük meg a Szentendrei kerékpár út végétől ott ahonnan a parti sétányban folytatódik, a Bükkös-patak mentén futó Papp-rét felé tartó kerékpárút elejétől kezdhetjük. Amennyiben idáig autóval jöttünk el itt az út melletti területen le is tudunk parkolni. Azt azért vegyük figyelembe, hogy a parkolás itt már fizetős.
Haladjunk a patak mentén futó kerékpárúton, míg el nem érünk a Kossuth Lajos utcáig. Itt figyeljünk mert az út egy lépcsőben végződik. A kerékpár út az utca túloldalán folytatódik tovább.
Ha HÉV-vel jöttünk ki Szentendrére akkor itt tudunk a túra útvonalára csatlakozni. A HÉV megállóból kijőve, menjünk át az aluljárón, majd végig egyenesen a Kossuth Lajos utcán míg el nem érjük a Bükkös-patak hídját.
A kerékpárút a patak jobb partján (folyás irány szerint) egy macskaköves utcában halad, ezért ha akarunk a Kossuth Lajos utcánál menjünk át a hídon a patak másik oldalára, és ott haladjunk tovább a patak mentén az utcán, arra azért figyeljünk, hogy ez az utca egy darabig egyirányú, és nem a mi haladási irányunkban.
A patak a 11-es főút alatt folyik át, itt jobbra letérve a feljáró előtt mi is átkelhetünk az út alatt. Ha a másik oldalról jöttünk egy palló vezet át a patakon.
Folytassunk utunkat a Bükkös-patak jobb partján futó úton, míg el nem érük egy gyalogos hidat. Menjünk fel a hídra, de ne keljünk át a patakon, hanem továbbra is a jobb parton futó úton haladjunk tovább.
Keljünk át a következő hídon a patakon, majd a híd után forduljunk balra a Lévay utcába. A második kereszt utcában a tábla szerint ismét forduljunk balra, majd a következő kereszteződésnél jobbra. Itt egy elég meredek emelkedőt megmászva a Pilisszentlászló felé tartó útra jutunk. Forduljunk balra Pilisszentlászló felé.
Ha hegyi kerékpárral vagyunk akkor nem kell itt még átkelnünk a patakon,, hanem tovább haladhatunk a patak jobb partja mentén. Az aszfaltozott út nemsokára véget ér, és földúton mehetünk tovább. Keljünk át a következő hídon, és a híd túloldalán a meredek utcát megmászva szintén a Piliszszentlászló felé tartó útra érkezünk.
Az út úgy 1,5 kilométer után egy buszmegállónál elágazik, itt tartsunk balra, tovább az úton Pilisszentlászló irányába.
Nemsokára elhagyjuk Szentendrét, majd elérünk egy elágazást. Térjünk le balra Dömör-kapu, Lajosforrás felé.
Egy kilométer múlva újabb kereszteződéshez érünk, itt balra fordulva eljuthatunk a Lajosforrásig (~3km), de mi menjünk tovább egyenesen. Még nagyából 2 kilóméter és felérünk a Dömör-kapuhoz.
Dömör-kapu után egy sorompó zárja le az utat, innen a Pilisi Parkerdő területén haladunk tovább, miután a hídon áthaladtunk a Bükkös-patak felett, és megtekintettük annak vízesését.
Újabb 2 kilométer után egy elágazáshoz érünk, itt tartsunk balra. Az elágazásban jobbra kanyarodva Pilisszentlászlón lyukadnánk ki.
Még 1,5 kilométer és megérkezünk a Sikárosi-rétre.

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: pilis szentendre sikárosi rét országúti hegyi lajosforrás

A bejegyzés trackback címe:

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.