HTML

Turák Két Keréken

Kerékpártúrák, leírások, kicsiknek, nagyoknak.

Linkblog

Feedek

0.nap - Budapest -Ferihegy, Frankfurt reptér - Mainz-Kostheim.

2007.05.07. 20:57 Hexce

Hát hogy ne kezdjünk bele egy két hetes kerékpártúrába. Elösszőr is ne menjünk elötte egy hétre Barcelonába mert az lefáraszt. Másodszor ha már mentünk, próbáljunk meg pihenni, és ne az indulás napján hajnalban érkezzünk haza valami ismeretlen ember szülinapi bulijáról, úgy hogy még nem vagyunk összepakolva.

Még szerencse, hogy előzőnap El Mulo-t, visszalakítottam városiból az eredeti formájára, túra kerékpárrá. Visszakapta a csomagtartóját, meg a 37-es külsőit (városban 30-as slick-et használtam), megkapta az új pumpáit, és jaj istenem kitámasztó is került rája. További szerencs, hogy már össze  volt írva mit szeretnék magammal vinni, így csak elő kellett keresni, és összedobni, de így is volt fél négy mire végeztem, próbáltam kicsit aludni, de nem nagyon ment.
Fél kilenckor indulás a reptérre. Utat nem részletezném, szokásos át a városon, és a végén egy kis autóút. Mint már korábban megjegyeztem szabályosan kerékpárral nem lehet kimenni a repülőtérre, mert oda csak autóút vezet.
Megérkeztem a reptérre, godoltam most lessz a nagy kaland mit szólnak hozzám. Odamegyek a pulthoz, az Economy osztálynál iszonyat sorbaállás igy jó magyar módjára letámadtam a buissness class pultját. Mondom kissé megiletődötten, hogy itt vagyok, és mennék Frankfurt-ba és ha lehet tenném fel a biciklimet. Erre mintha a világ legtermészetesebb dolga volna, pikk-pakk elintéződik minden, kifizetem a 40 euró excess baggade dijjat, rakodó ember jön, és már viszi is a bringát. Persze elötte jól leeresztetem a kereket, nehogy felrobanjon nekem útközben - de én kis naivat erre is figyelmeztetni kellet.
Teljesen megvoltam illetődve, már csak a biztonsági ellenőrzés volt hátra, ott rutinosan levettem a cipőt, nehogy zavarogjanak az SPD stopli miatt, a nálam lévő 40 centis pumpa sem volt akadály sinen voltunk.
A repülő út a szokásos fel-le volt, kihasználva az alakalmat, hogy a bal oldalon ültem, és a gépek általában a város felet szállnak el, és az ég is derült volt csináltam néhány fényképet a városról. A Margit-sziget felet a pilóta, külön kérésre még egy kicsit be is döntötte a gépet, hogy jobb képet tudjak csinálni. Szép tiszta idő volt igy el lehetett látni egészen a Balatonig. Erről is próbáltam néhány képet de sem a készülékem, sem a fényképész tehetségem nem tete lehetővé, hogy jó képeket készítsek.
Frankfurtba megérkezve begyüjtöttem a cuccaimat, és gyors kárfelmérést tartottam. Hátsó sárvédő eltörött, kuka, a rossz időjárás miatt nem voltam boldog. Kulacstartó minusz egy csavar, na most ez hogy? A hajtómű is olyan fokozatban volt amit éppeszű bringás sosem használ. Mindegy sejtettem hogy nem lessz a dolog fenékig tejföl. Felpumpáltam a kerekeket, és irány Mainz, a kemping.
A repülőtéren csináltam egy kis kört, és máris egy kerékpárúton találltam magam, és szinte végig a maradék 28 kilómétert kerékpárúton tettem meg. 20 kilóméter összefügő kerékpárút gondolj bele. A repülőtérről átmentem Kelsterbach-ba, majd ott le a Majna patrtjára és végig a part mentén Mainz-ig. Az utat most nem irnám le részletesebben, hiszen holnap is erre megyek visszafelé. Ami jó, hogy az út végig ki van táblázva nagyobb kereszteződéseknél egész útirány jelző erdő van, igy a térképet csak plussz referenciaként kellet használnom. Volt sima döngölt földút a gáton, volt aszfaltozott út, és betonlapokból álló út is, és non plusz ultraként, kint a semmi közepén a gáton futó út kirakva viacolorból.
Aztánn voltak olyan dolgok is amikkel otthon nem találkozhat az ember figyelmeztető tábla hogy rossz az útfelület, ahol az útfelületet javitják, rendes terelőkordon kiss villogó lámpákkal. A munkaterület körül az út melleti mezőn egy szabályos csapást csináltak, hogy meg tudd őket kerülni.
Az időjárás jelenleg nem valami jó, iszonyat szél van, és ma a rossz irányba fujt, néha le kellett váltanom a középső tányérra, hogy haladhassak. Az eső is esett, de az a fajta ami már zavaró, de ahhoz hogy felöltözzél hozzá kevés.
Na lényeg a lényeg eljutottam oda ahol a Majna a Rajnába folyik. Innen már nem volt sok és meglett a kemping is. A korábban begyüjtött GPS kordináták egész jól működtek. Itt kiderült, hogy egész jól beszélek németül, miután a "Beszél-e ön angolul" kérdésre nemleges választ kaptam. Elmakogtam a jól begyakorolt "Szeretnék itt kempingezni" mondatott, amit leírni sem tudnék és innen ment minden mint a karikacsapás.
Aztán jött a sátor állítás, ami picit trükös volt, mivel a sátor új, és még egyszer sem állítottam fel, de remélem a tervezői is úgy gondolták ahogy végül sikerült.
Hát enyit az elsö, azaz nulladik napról.

1 komment

Címkék: mainz budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://ketkerek.blog.hu/api/trackback/id/tr7872386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csaba 2007.05.07. 23:04:50

Estét!

Én már most állati irigy vagyok! Tudom, hogy ezt nem szabad, de én is annyira szeretnék ott lenni! Remélem minden nap lesz mit olvasni, mert én itt leszek!

Jó utat és szép időt kívánok!

Csaba
süti beállítások módosítása